17. joulukuuta 2017


Glassprisoner


Muuta


Vieraskirja


Nimi:

Viesti:



Firefox 2

Sivuilla vieraita 14.2.2007 lähtien 2448



On jumppaa, jossa vahvistetaan kehon syviä lihaksia, eli enimmäkseen niitä jotka ei näy. Erona tavalliseen jumppaan on se, että pilates ei katso liikkeiden määrää vaan kekitytään tekemään liikkeet oikein. Ja kun videon mukana jumppaa, niin todellakin pitää kuunnella tarkasti ja opetella tekemään liikkeet oikeen. Siksi pitää jumpata rauhallisessa paikassa missä pystyy keskittymään ilman häiriötekijöitä.

Ite alotin Mari Winsorin videolla Abdominal Sculpting ja Buns ans tight Sculpting. Molemmat tosi hyviä ja tehokkaita, tuloksia näki ainaki vatsan seudulla muutaman tunnin päästä ekasta treenistä ja lihakset näky hyvin vielä n. 24 tuntia treenin jälkeenkin. Se tietysti sit johtu vaan siitä että verenkierto niissä lihaksissa oli kiihtyny…

Nyt oon sitten pari kertaa tehnyt saman sarjan Advanced Body Slimming-treeniä ja siinä tosiaanki tulee hiki, koska siinä oli nopeempi tempo ku noissa edellisissä, tuloksia näkyy samalla tavalla pari päivää ku noissa muissakin.

Pilates ei oo mitenkään raskasta, koska toistot tehdään keskittyen, eikä hikipäässä montaa kymmentä. Treenit kestää n. 20 min, nuo ainaki mitä mä oon tehny. Siihen ei sitten sisälly tuota venyttelyä, lämmittely kylläkin.

Pilates sopii kaikille ja se auttaa vahvistamaan kehoa, koska siinä keskitytään vahvistamaan keskivartalon tukilihaksia, eli alaselkää, vatsaa, pakaroita ja reisien sisäosia. Ite ainaki oonhuomannu että selkä ei enää kipeydy niin helposti ja kuukautisten aikaset selkäkivut on melkeen kadonneet.

Pilates kehittää myös keskittymiskykyä ja oman kehontuntemusta. Kehosta tulee myös notkeampi ja kestävämpi.


Kysymykset ja kommentit





td