17. joulukuuta 2017


Glassprisoner


Muuta


Vieraskirja


Nimi:

Viesti:



Firefox 2

Sivuilla vieraita 14.2.2007 lähtien 2448



Jumppapalloilua.


Kun on niin vaikea noita ohjeita netistä löytää, on ohje siellä toinen täällä, niin päätin nyt kerätä kaikki tänne helpoimpia ohjeita, millä saa tuningitettua kuitenkin koko vartalon.

Aloitelkaa varovasti! Ottakaa pallo mukaan TV:n katseluun, siinä jumppaa ihan huomaamattaanki :D

Kehittää todella hyvin ns. korsettilihaksia. Muistakaa pitää "napa sisässä" ja keskivartalo tiukkana kaikissa liikkeissä! Minä en ota mitään vastuuta sitten jos joku loukkaa.


Vatsa
Asetta vaakatasossa pallon säärten alle ja rullailee siitä palloa vatsalihasten avulla eteen- ja taaksepäin.



Toinen liike jossa maatessa asetetaan pallo jalkojen alle ja nostellaan alavartaloa on myös hyvä.



Sivuvatsikset aktivoituu hyvin kun puoli-istuvassa asennossa nostellaan palloa sivulta toiselle ylävartaloa kiertäen.



Suorien vatsalihasten aktivointi on todella tehokasta vatsarutistuksin pallon päällä istuen.
Ja mikä parasta, on selkäystävällistä :D



Makaa selälläsi lattialla, jalat on koukussa ja pallo jalkojen alla. Kädet on levitetty sivulle. Kierrä vyötäröstä ja keinuttele palloa jaloilla puolelta toiselle. Pidä hartiat maassa.



Selkä ja pakarat
Asetu pallon päälle makaamaan ja laita kädet tueksi lattiaan. Nosta ylävartalo ja jalat yhtäaikaa ilmaan. Pidä ilmassa hetken ja päästä alas. Muutaman harjoituskerran jälkeen voit nostaa kädetkin ilmaan :D



Makaa selälläsi maassa, pohkeet pallon päällä. Nosta takapuoli maasta, työnnä lantio ylös. Laske takaisin maahan.



Asetu mahallesi pallon päälle, pidä jalat maassa ja kädet koukussa pään takana tai sivulla. Nosta pää ja rintakehä irti pallosta, laske takaisin alas.



Keskivartalo
Asetu makaamaan mahallesi pallon päälle ja rullaa vartaloa eteen päin niin että pallo jää polvien/säärien kohdalle. Pistä kädet tueksi maahan ja jännitä koko vartalo "lankuksi". Nosta toinen käsi, pidä vähän aikaa ilmassa ja laske takaisin maahan. Nosta toinen käsi, pidä ja laske.



Ylävartalo
Punnerrus A.
Pidä kädet pallon päällä, vartalo "lankkuna" ja nosta ylävartalo ylös niin että kädet suoristuu. Laskeudu takaisin alas.



Punnerrus B.
Pidä jalat pallon päällä, vartalo "lankkuna", kädet maassa, hartioiden tasalla. Nosta ylävartalo ylös niin että kädet ovat suorana. Laskeudu alas.



Jalat
Mene selin makuulle, aseta pallo niskan alle ja vie jalat koukkuun 90 asteen kulmaan. Pidä kädet lantiolla. Laske takapuoli alas, melkeen maahan asti. Nosta takaisin ylös.
Lisää vastusta harjotteluun saat jos pidät toisen jalan ilmassa koko harjoituksen ajan :D



Tässä muutamia sivustoja joihin on kerätty vaikeampia liikkeitä.

BalansBoll
Ruotsinkielinen sivusto, mutta kuvat ja videot on myös suomeksi. Valise oikealta valikosta "Övningar".
GymBall Store
Englanninkielinen sivusto jossa mm. aerobisia liikkeitä ja myös venytyksiä ja ryhtiä parantavia.
Tuuli.net
Sivun lopussa muutamia hyviä venytysohjeita.
ProTraining
Hyvin yksityiskohtaiset ohjeet. Hyvä aloittelijalle.









td