Millainen on verkostomarkkinoijan sponsori

 

 

 

Oletko rekrytoija vai sponsori?

 

Niissä on iso ero. 

Rekrytoija on tehokas ”kirjoittamaan” uusia ihmisiä mukaan ja sen jäkeen jatkaa eteen päin ”kirjoittamaan” lisää.  Rekrytoijalla näyttää olevan raivoisa etsintä menossa supertähtien löytämiseksi väen joukosta, ja hänen keinonsa löytää ne, ovat ”löydä” ja ”kirjoita mukaan”, ja sitten katsot ja odotat.  Rekrytoija uskoo että supertähdet lopulta nousevat niistä huipulle ja muut lopettavat.

 

Sponsorilla on toisenlainen asenne.  Hän uskoo, että jokainen sponssoroitavissa oleva henkilö on myös kehittämisen arvoinen.  Sponsori uskoo  ”avioliittoon” heidän kanssaan, joita hän sponsoroi. 

Rekrytoija hakee ”yhden yön suhdetta”.

 

Sponsorina oleminen on jatkuvaa, meneillään olevaa aktiviteettia.  Tämä jatkuva aktiivisuus luo lojaalisuutta sponsoria kohtaan ja antaa sponsorille vahvaa uskottavuutta. 

Rekrytoija on kauppamatkustaja; heti kun hän on saanut myydyksi sinulle, hän on tiessään. 

Sponsori on auttaja/opettaja, joka haluaa että sinulle on tarjolla koulutusta ja työkalut jotka tarvitset menestyäksesi, ja hän kannustaa sinua tielläsi.

 

Tässä työssä on kyse siirrettävästä eli monistettavasta konseptista.  Sponsori haluaa sinunkin olevan sponsori.  Sponsori kehittää toisia sponsoreita olemalla harkitsevainen, huolellinen ja rohkaiseva.  Rekrytoija odottaa sinun olevan synnynnäinen supertähti.

 

Jos menet synnytyslaitokselle ja katsot osastolla olevien vauvoja, niillä kaikilla on kortit, joissa lukee joko ”poika” tai ”tyttö”.  Yhdessäkään ei lue supertähti.

Supertähdet tehdään, ne eivät synny.  Heitä kehitetään.

 

Supertähden tekeminen vaatii koulutusta, rohkaisua, auttamista, kärsivällisyyttä ja aikaa.  Siihen tarvitaan  sponsori.

 

Mitä supertähdeksi tuleminen edellyttää? 

On omattava tiettyjä asenteeseen liittyviä asioita, kuten luottamus, sitoutuminen, uskottavuus jne.  Mistä nämä asenteeseen liittyvät ominaisuudet sitten tulevat?  Ne ovat opittuja.  Ne koulutetaa. 

Tässä ovat supertähdeksi kehittymisen portaat:

 

1                    Opi olemaan todellinen sponsori

2                    Opeta toisia olemaan todellisia sponsoreita

3                    Opeta heitä opettamaan toisia olemaan todellisia sponsoreita.

 

Nämä ovat verkostoijan menestyksen perustat.

 

Rekrytoija ei rakenna orgnisaatioita, hänellä koko tulos on yhdellä tasolla (ja suurin osa tulee lopettamaan).

Sponsori rakentaa monistettavaa systeemiä, joka etenee ylälinja käsivarsissa, läpi hänen organisaationsa.  Hän tekee voimakkaat käsivarret.  Hän ei rakenna käsivarsia jotka koostuu jälleenmyyjistä, vaan hän rakentaa käsivarsia, jotka koostuu SPONSOREISTA!

 

Mikä on rekrytoijan ja sponsorin välinen ero?

Toinen hehkuttaa ja toinen auttaa.